Kurskvällen !



Här har vi ett fokuserat gäng

Igår kväll hade vi kurs på Blomsterhörnan, detta var en kurs som studieförbundet vuxenskolan har ordnat. Allting gick bra inför kursen tills en halvtimme innan alla kursmedlemmar skulle komma. För då gjorde jag, smarte Sara en intressant sak. Jag skulle fylla upp ett kar med vatten men istället för att stänga av vattnet gick jag ut i butiken för att hjälpa Jessika att bära in. Så när Jessika kom tillbaka till köket flöt i princip allt på golvet. Så det krävdes många handukar för att torka upp det snabbt innan alla damer kom.

Men tillbaka till kursen. Jag började med att visa hur man binder en bukett och berättade samtidigt hur det bästa sättet är att ta hand om sina blommor. Efter mitt lilla framträdandet fick alla försöka binda själv. När alla slutligen hade fått komponera ihop sin egen bukett visade jag hur man kunde göra arrangemang i kruka. Därefter fick alla skapa en egen dekoration. Det var ett väldigt kreativt och glatt gäng igår så det var super kul, tyckte jag. Så jag hoppas på att alla blev nöjda, jag blev i alla fall nöjd med deras slutresultat!

Är det fler som är intresserade av att vara med på någon kurs kan ni maila till oss på blomsterhornan2010@hotmail.com. Så hör vi av oss när det närmar sig en ny kurs.

Eventuella kurser och kvällar
Dörrkans
pyssel, julmys
Planteringar
Buketter
snittdekorationer

kom också gärna med egna förslag.

Inga kommentarer: