Snart är det advent...















Oj vad tiden går fort. Efter julstöket i butiken blev jag så inspirerad att jag var tvungen att göra en adventsljusstake. Det var en rejäl stake med stora blockljus, kuddmossa, grane, mjuken, Malusäpple, taklökar, hjärtan på tråd och även någon kanel fick fästas fast för att göra den lite mer julig. det är ju bara en månad kvar.. GALET!!

och även mina fina vita julstjärnor hängdes upp i fönstret idag (måndag) även om det är en vecka för tidigt men jag hinner inte annars... sen å andra sidan är detta det ända julpyntet jag hinner med i lägenheten , men vi får se kanske även en gran får plats detta år, det är ju så mysigt att plocka fram men inte så kul att städa undan :-)

4 kommentarer:

Åsa Friberg sa...

Kan du inte göra en sån stake till mig??? Vad gör du i helgen? Kram

Marina sa...

Hej Sara! Va kul att du skriver hos mig och va kul att du har en blogg. Har du läst min blogg länge?
Florist skulle jag kunna tänka mig vara men ändå inte. Jag gillar ju det dä rmed att gräva och anlägga rabatter mm också. Nu har jag bara trädgård som intresse men jag har jobbat merd det och det var så kul. Saknar det kreativa, skapande bitarna.
Idag ahr jag varit i skogen och snott lite granris, men jag var även hederlig och köpte ett par julblommor och lite "finare" granris till kransarna.
Nu ska jga bara äta lite sen ska här pysslas. Kram!

Anonym sa...

Hejsan. Vilken intressant blogg. Vad tur jag har som hittat dej. Jag har ingen egen blogg men brukar snurra runt och tjuvkika hos er andra... Jag älskar också blommor, har hur många fröplantor som helst på gång varje vår.
Hit kommer jag tillbaka många gånger.
Förresten...adventsljusstaken var underbar. Är hur avundsjuk som helst... Ha en trevlig 1:a advent.
Hälsningar Christin.

christin_hermansson@hotmail.com

FloristSara sa...

tack så mycket Christin! och idag var det även dax att tända ljusstaken det blev så fint så:-)